Navman F50

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navman F50 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

skester 06-11-2007
Geschreven voor: Navman F50

Eind september kochten wij de navman F50 na geaarzeld te hebben tussen de tomtom 3v en deze. De prijs met de meer mogelijkheden gaven de doorslag. We begonnen het net een beetje te leren toen hij na 3 weken een foutmelding gaf: geen intern geheugen, ga terug naar de dealer. Balen dus, terwijl hij net zo goed beviel. Omdat we hem via internet hadden gekocht namen we rechtsstreeks contact met navman op: alle lof. We werden niet van het kastje naar de muur gestuurd maar kregen direct duidelijke instructies: stuur hem aangetekend naar de leverancier. Precies een week later hadden we een nieuwe in huis: nu lijkt alles wel goed. De service en de apparatuur van navman is dus prima. Enige minpunt was dat de kosten voor het verzenden (moest naar engeland: 8,30 euro) voor onze eigen rekening kwamen. Het is een heel handig, gebruiksvriendelijk apparaat: zeker aan te bevelen.

Jmeu 07-09-2007
Geschreven voor: Navman F50

Navman F50: no nonsense, F50 levert wat het belooft.
Navigatie gaat probleemloos van A naar B, bij afwijken van route wordt snel een nieuwe route uitgezet. Bij lange grens overschreidende routes moet je van te voren de juiste kaarten aangevinkt hebben anders volgt een foutmelding bij het berekenen van de route. Satelliet en TMC ontvangst uitstekend, prettige stem en juist voldoende informatie (niet te veel meldingen en te vaak).
Carkit: werkt probleemloos, goede verstaanbaarheid aan beide zijden, nummer van beller wordt weergeven.
Flitspalen en ander ongerief wordt keurig gemeld, overigens ook wanneer de flitspaal aan de overkant staat.
Minpuntjes: POI updates en maken van back-up (?) alleen mogelijk met los bij te kopen connectivity software en USB kabel (extra kosten). Overigens is deze connectivity kit slecht te verkrijgen, evenals overige specifieke Navman accessoires. Websites Navman: lastig om hierin je weg te vinden, onvoldoende informatie, niet up-to-date en waarom de connectivity software niet gewoon downloaden? Carkit configuratie probleemloos, totdat je misschien naast het nummer ook de naam van de beller op het display wilt zien. Heb ik de laatste software versie, waar zie ik dat? Zo nee, hoe kom ik daaraan en hoe doe je de upload? Carkit handleiding beslist onvoldoende. Conclusie: goed apparaat, jammer van de apart aan te schaffen software voor POI updates, software die dan vrijwel nergens te koop is. Goede prijs, tenminste wanneer je 'm kunt aanschaffen ruim onder de 300 Euro omdat TMC en BlueTooth Carkit inclusief is. Opmerkelijk prijsverschil met Duitsland (= goedkoper).

hja 09-07-2007
Geschreven voor: Navman F50

Ben nu twee weken in bezit van een f50. geweldig apparaat door zijn eenvoud. alhoewel het display mat is kan de duidelijkheid van de kaart beter. Maar toch, het apparaat is oor zijn eenvoud makkelijk te gebruiken. De tmc werkt geweldig. Als je niket teveel wilt betalen is het een goede koop.

Gerardnad 04-07-2007
Geschreven voor: Navman F50

na anderhalve week gemixte ervaring met TMC: soms wel heel rare omleidingen, maar er komen ook wel erg wisselende file berichten binnen. Soms uitstekende omleidingen die veel tijd schelen. Kortom, in spits is eigen inzicht en ervaring toch ook belangrijk. De navigatie vindt ik perfect: wegen zijn duidelijk, stem goed en normaal gesproken tijdig, kleine wegen en stadswerk ook prima. Kaartmateriaal ook behoorlijk up to date, alleen recentelijke omleggingen (A2 bij maarsen/Breukelen opritten) zitter er natuurlijk niet in. Snelle berekening van route en herberekening als je geen zin hebt om op te volgen. En lekker compact voor in je binnenzak. Voor dit geld een prima oplossing.

rene 63 29-06-2007
Geschreven voor: Navman F50

Vorige week gekocht, vandaag teruggebracht.
Hieronder een week ervaring in de Randstad
1 Filemeldingen onbetrouwbaar, alternatieve route berekening soms over afgesloten (bestemmingsverkeer) wegen, (techniek is hier nog in de kinder(baby)schoenen)
2 kaartmateriaal onnauwkeurig vb A4 voor beneluxtunnel links aanhouden linker tunnelbuis dus na de tunnel rechtsaf afslag nemen kan niet zit vangrail tussen....
3 POI's als Blijdorp, Museon zijn niet te vinden!? Sea life vindt hij wel maar kan de route niet bepalen.....
4 GPS plaatsbepaling is niet nauwkeurig genoeg, Ik stond voor een verkeerslicht voor rechtdoor en plotseling gaf het scherm aan dat ik in een naastgelegen zijstraat links stond en dus rechtsaf moest...
5 haperend ontvangst van de TMC hierdoor dus een stilstaande file ingereden.....
6 drukte op alternatieve routes wordt niet mee gerekend kan dus vaak geen optie zijn.
7 rekent route soms die langer is, en over wegen met drempels waardoor je vaak de uitgerekende eindtijd met 30% overschrijdt
Al met al teveel slechte ervaringen voor slechts een week. Verder is het systeem voor mensen die voor weinig geld een compleet systeem zoeken, en die minder hoge eisen stellen aan nauwkeurigheid, een prima aanschaf. Bediening via de knoppen is prima het touchscreen is af en toe traag en onnauwkeurig bij intypen van adres zit je er soms naast. Stem is duidelijk en instructies zijn ook goed te begrijpen. Bediening en gebruik zijn echt simpel Heeft overigens ook voldoende snel de satelieten gevonden. Jammer dus dat het kaartmateriaal niet degelijker is. Waarom geen qwerty toetsenborden?

Jan Mihl 26-06-2007
Geschreven voor: Navman F50

Een goed apparaat die doet wat hij beloofd namelijk navigeren. Hij ziet er wat lomper uit als menig ander systeem maar is beduidend voordeliger. Het beeld mocht wel iets contrastrijker, dit vind ik een kleine, met klemtoon op kleine, minpunt. De bijgeleverde carkit en TMC ontvanger is goed maar ook weer een beetje aan de lompe kant. Als je geen carkit nodig bent ( omdat je er al een ingebouwd hebt) dan is de module toch nodig voor de TMC ontvanger. Bovendien is de antenne wel groot maar de ontvanst is dan ook erg goed. Vooral voor mensen die in drukke gebieden wonen en werken is de TMC een fantastische uitkomst. Kortom wil je een goed navigatiesysteem en geen toeters en bellen dan is dit een goede keuze.

paulR 25-05-2007
Geschreven voor: Navman F50

Ik wilde al een tijdje de F20 europa aanschaffen, omdat dat voor die prijs een kwalitatief prima apparaat blijkt te zijn. Ik heb op aanraden van de verkoper toch belsloten om de F50 aan te schaffen. Dat is volgens de verkoper dezelfde F20, maar dan compleet met TMC en carkit. De carkit werkt echt prima, goede gesprekskwaliteit (voor een carkit dan) en TMC werkt fantastisch. Normaal was ik tijdens spits een half uur tot drie kwartier vertraagt ten opzichte van buiten de spits rijden en nu was ik slechts 10 minuten later thuis tijdens de spits. Prima apparaatje